Långivere og investorer–5 måder at få personlig

Alle siger det. “Få en personlig introduktion og du vil billetpris meget bedre.”

Hvad så? Jeg gå op til denne fyr, når han er på frokost og præsentere mig selv, at bemærke, at jeg gerne $850.000 for min nye virksomhed?” Nej, jeg tror det ikke.

Der er faktisk meget bedre måder at få denne personlige indledning, såsom:

1. via afvisninger

Ja, afvisninger har et rosenrødt side. Hver gang en långiver eller investor afviser din forretningsplan, ringe og spørge hvem de anbefale som en god udsigt.

Derefter skal du kontakte den person/firma, der anbefales, at bemærke, “Jan Snicker på store Oldie Bank foreslog jeg kontakte dig.”

Voila! Der er din personlige introduktion.

2. via forskning

Brug din forskning til at identificere noget fælles mellem dig og långiver/investor. Måske gik din nabo på samme college han gjorde. Måske er dine børn både i ishockey.

Brug denne ensartethed for at få din personlige tilgang.

For eksempel, opdage du, at han er en spejder leder, ligesom du var. Så start ud, “At være en spejder leder lært mig vigtigheden af underviser lederevner til mit hold.”

Før du ved af det, er du og han gode venner.

3. via en fælles kontakt

Et eller andet sted inden for syv grader af adskillelse er der mennesker fælles for både dig, enten i dit professionelle liv, eller dine personlige netværk.

Dette kan tage nogle benarbejde. Du nødt til at alliere sig med den person, der kender den person, der kender ham. Men det er det værd. Guldmine af information du opdage langs måde, samt at nogensinde værdifulde personlige introduktion, gøre hvert øjeblik værd.

Er denne pålægge folk? Overhovedet ikke. Folk kan lide at blive spurgt. De kan lide følelse vigtigt. Så giv dem begge.

Vær ikke overrasket, hvis en rejse som denne dukker op andre investorer/långivere, som du ikke havde selv tænkt på.

4. via et tilfældigt møde

Du har mistanke om, at Mr. Gingle vil være på forumet investor i næste uge? Nå, hvad dickens er at stoppe dig? Line op at intro nu.

Hvis du kan klare at være på hans bord til frokost, har du ramt en home run. Men enhver “tilfældigt” møde vil gøre fint. Alt du behøver er et par minutter til at give din investor Introduktion pitch.

Dit mål er at få ham til at sige, at det er OK for dig at sende en forretningsplan til hans opmærksomhed. Det er realistisk, hele tiden, han vil have i et kort møde som dette.

5. via bagdøren

Din långiver/investor har klienter. Nogle har været meget vellykket og indbragte ham en masse penge.

Hvis du ikke kan få til din person, prøve at få til at bestemt klient. Industri konferencer er altid en god indsats. Lokale erhvervslivet konferencer fungerer ofte godt også.

Jeg kender en flittig iværksætter, der flyttede til Menlo Park, Californien, og hang ud i de lokale pubber kendt for at være frekventeres af venture kapitalister. Mens der var lidt radikal, metoden er lige på target.

Jeg kan ikke over understrege betydningen af at udføre forskning på dine potentielle investeringspartner. Det er ligegyldigt om det er banken rundt om hjørnet eller investeringsfirma på anden siden af landet. Find ud af alt du kan – navne, biografier, hobbyer, taler, uddannelse, karriereforløb.

Derefter, når du får denne personlige indledning (og det er altid på et tidspunkt når du mindst venter det!), vil du have “info lim” til at gøre indførelsen stick.

Held og lykke på dit eventyr!

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *