Folk køber ikke dine tjenester-de købe dine resultater!

Når jeg mødes holistisk fagfolk og Spørg dem, hvad de gør, hører jeg en meget forskellige svar fra dem, der oplever succes end fra dem, der kæmper. Forskellen er ikke i hvad du tilbyder, hvor meget du oplade eller din erfaring og legitimationsoplysninger. Den forskel, jeg hører er i hvad er fokuseret på i deres svar.
Som en holistisk professional kender du din virksomhed ikke handler om dig. Din virksomhed er om de mennesker, du tjener – dine klienter. Så, når du besvarer spørgsmål – “Hvad gør du?”–dit svar skal også fokusere på dine kunder og ikke på dig. Hvis du svarer ved at beskrive dine tjenester, der forklarer processen med hvad du giver eller dele din viden, erfaring og uddannelse – der handler om dig.
Potentielle kunder (som alle mennesker, du møder, enten direkte eller som en henvisning kilde) ønsker ikke at tale om dig. De ønsker at vide, hvad du kan gøre for dem. De ønsker at vide, hvilke resultater, de vil opleve, hvis de vælger at arbejde sammen med dig. Ved at tale til deres mest udfordrende problemer med dine mest effektive resultater, hjælpe du dem med at vide, hvis de er interesseret i at lytte til dig yderligere. Efter udsigter vide du forstår deres udfordringer og kan hjælpe med at løse dem, bliver de andre aspekter så vigtigt. Nøglen er ikke tilbyder dem for tidligt.
Der er en dyb citat, der siger, “Mennesker er ligeglad hvor meget du ved, indtil de ved, hvor meget du pleje.” Dette er endnu mere sandt i business. Når du opretter forbindelse med potentielle kunder om, hvad er mest udfordrende dem, du vise dem du forstår hvor de kommer fra og at du får det. Folk køber ikke dine tjenester og de vælger ikke du på grund af din proces, eller hvad du ved. Folk køber dine resultater. Dine tjenester, proces og oplevelse kun hjælpe dig med at levere disse resultater.
Så, næste gang får du spurgte–“hvad gør du?”–jeg vil opfordre dig til at lytte til hvordan du besvarer. Husk
Copyright 2005 Melissa Quiter

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *